Zenmeestermax

Dit is het vraagmaarraakbaken van Zenmeestermax. Omdat goede raad in het echte leven duur is kunt u hier kostenloos de waarheidszegger raadplegen. Beledigingen zijn bij de prijs inbegrepen en over de antwoorden valt niet te corresponderen. Last van een sociale terugval? Verse levensles nodig? Stuur uw brandende vragen naar:
zenmeestermax@hotmail.com

Mijn foto
Naam:
Locatie: Orakelstad, voorspélland, Tokelau

Als afgestudeerd hoogwaardigheidsbekleder geniet ik veel aanzien bij het orakelsgilde en ik ben op verjaardagen altijd weer een succesnummer. Tevens ben ik gediplomeerd zenmeester (hoofdvak: waarheidszegger) en part-time lichtend baken.

13 augustus 2005

Hallo Zenmeestermax,

Ik ben Johan, 32 jaar en ik ben beroepsatleet. Met de komende Olympische spelen ga ik meedoen aan de 50 kilometer snelwandelen. Op dit moment hou ik me aan een strikt regime; ik oefen heel veel en ik let op mijn voedsel. Ik hoop dat dit alles zal leiden tot een medaille dus ik heb alle ontberingen er voor over. Het gaat eigenlijk om het volgende: ik zoek nog een 'mental coach' om mij te begeleiden en geestelijk kracht te geven. Op het internet staat u bekend als een zengevend fenomeen dus bij deze mijn verzoek om een veelbelovend snelwandelaar onder uw rust- en krachtgevende hoede te nemen. Ik hoor graag wat uw antwoord is.

Johan Spastique


Geachte beroepsslenteraar,

Ik neem aan dat je doelt op de paralympics. Snelwandelen is namelijk niet zozeer een sport alswel een lichamelijke tekortkoming. Als ik dat spastisch gedrentel bekijk doet het me altijd denken aan een vluchtende homofiele bankrover met betonnen gympies. Vele andere vergelijkingen borrelen op in mijn zenvaardige brein als ik die traagschuivelaars aan het werk zie. Ik noem hier: een luiaard die onder water op weg is naar zijn etensbak. Een hakkende gabber op een lopende band. Waterfietsen zonder waterfiets. Een hoge ambtenaar van het Ministry of Silly Walks. Een luchtspiegeling van een brandende kaktus. De wereldrecordhouder bonen eten naarstig op zoek naar een laxeermiddel. Een hitsige speedsnuivende krekel met loopgips.
Snelwandelaars moeten tijdens dat traaghuppelen hun billen zó strak tegen elkaar houden dat je er nog geen speld uit kunt trekken met een tractor. Ik beklaag de mensen die vlak na de eindstreep in de buurt staan als zo'n knijpkont na 50 kilometer schudden de boel ontspant en zich op Hindenburg-achtige manier leeg blaast. Nee, neprenner, wat atleten (natleten?) als jij laten zien behoort tot de drie meest lachwekkende manieren van voortbewegen die er bestaan: snelwandelen, wat een mestkever doet (achter de uitwerpselen aan lopen in plaats van er voor) en rijden in een Renault. Betrek mij dus niet in dit zieke gedoe.

Hopende U hiermee van dienst te zijn geweest,
Zenmeestermax